Living Bathrooms

Företaget Worldwide Showrooms Meißen

showroom_meissen_620.jpg

”Upplev wellness med samtliga sinnen”, det är mottot för det nya ”Bathroom Visions” -utställningen som Duravit öppnat i Meissen. Duravit har totalt gjort om sitt showroom i Meissen och med över 600 m2 skapat en produktöversikt som ger besökaren ett representativt tvärsnitt av Duravits produktvärld och som attraktivt presenterar produkter från designers som Philippe Starck till Sieger Design. Man har lagt speciellt fokus på wellness. “Unfortunately, the term wellness is today being used more and more in both meaningful and various meaningless contexts”, säger styrelseordförande, Franz Kook, på invigningen. Ett resultat av detta är att det finns risk att ordet tappar sin positiva grundmening och blir till slut bara ett ord. Ansvarsfullt användande av uttrycket wellness är därför väldigt viktigt för Duravit. Kook: ” “We deliberately show that is it quite different from things that only give the customer an apparent feeling of wellness. We define wellness as the promise of real pleasure and greater quality of life.”

Enligt Duravit inträder riktig njutning när ens sinnen stimuleras både visuellt och fysiskt. Då mår vi bra och känner oss avslappnade. Detta är grundidén med hela utställningen och med en kombination av både små och stora badrum visa hur man med vackra designprodukter, högkvalitativa material, ljussättning, färg och diverse wellnessprodukter kan skapa en väldigt trivsam miljö.

Duravit visar emellertid inte enbart attraktiva badrum utan ger även besökare möjligheten att uppleva riktiga wellness-badrum själva, inne i utställningen. Duravit har dedikerat en del av utställningen där vem som helst kan prova de senaste wellness-produkterna. “It’s like taking a car for a test drive, only it’s testing the bathroom”, meddelade Kook. För att prova ett badrum måste besökaren registrera sig i god tid för att säkerställa att badrummet är ledigt just då. Våra återförsäljare kan också prova på badrummen. Precis som en bilförsäljare erbjuder sina kunder en provtur kan även våra återförsäljare bjuda in sina kunder till Duravits utställning för att prova olika badrum i en trivsam miljö. Det finns även andra saker som återförsäljare kan ta till vara av med utställningen. Förutom produktpresentationen finns en hel avdelning avsedd för utbildning. Meissen är Duravits andra största utbildningscenter i Tyskland och expanderar nu för att skapa ett internationellt utbildningscenter med fokus på Östeuropa. Utbildningsteamet i Meißen lär ut både kunskap kring wellness och utförlig teknisk kunskap. “In this way, our partners can personally experience the effect of a wellness bathroom and later communicate the real product benefits authentically and with conviction”, säger Kook.


DURAVIT Sanitärporzellan Meissen GmbH
Ziegelstraße 3
01662 Meissen - Germany
Phone +49 3521 466 50
Fax +49 3521 466 530

Utställningens öppettider:

Måndag till Fredag från 07:30 - 16:00.

Lördag från 10:00 - 16:00.

Duravit Showrooms


Facebook
Twitter
Pinterest
RSS