I sin utveckling och produktion lägger Duravit stor vikt på extrem precision och hållbarhet. Vi är så övertygade om den höga kvaliteten på våra produkter, att vi nu erbjuder livstids garanti på vårt porslin. Slutkunder kan enkelt registrera sitt Duravitporslin online här, upp till 3 månader efter sitt köp, och få ett personligt certifikat. Om en betydande defekt, fabrikationsfel eller konstruktionsfel upptäcks, kan anspråk också göras online.
I händelse av ett garantikrav, står Duravit för omkostnaden av installation och bortforsling av berörd produkt
Klicka här för att fylla i registreringsformuläret:
Duravit erbjuder slutkunder en femårig frivillig garanti på utvalda produkter.
För sanitetsartiklar, badkar och duschar (förutom bubbelpooler), toalettsitsar (exklusive duschtoaletter och duschtillbehör), armaturer, installationssystem, badrumsmöbler och tillbehör, garanterar Duravit att dessa produkter är fria från material-, tillverknings- eller konstruktionsfel under garantin period. Det avgörande kriteriet är det vetenskapliga och tekniska tillståndet vid produktionstillfället.
Om fel uppstår kommer Duravit att avhjälpa dem på egen bekostnad genom att reparera produkten eller leverera en ny produkt efter eget gottfinnande. Duravit har rätt att beordra en rörmokare att utföra tjänsterna i enlighet med dessa garantivillkor.
Den defekta produkten repareras eller byts ut genom att leverera en ny produkt av samma typ och kvalitet utan kostnad. I händelse av att den defekta produkten inte längre produceras vid garantikravet förbehåller Duravit sig rätten att tillhandahålla en liknande produkt. Efter byte blir de defekta produkterna Duravits egendom.
Alla specifikationer och krav för våra garantivillkor finns också här: